fbpx

Projekt badawczo – edukacyjny „Granie na Ekranie”

Uczniowie z Zespołu Szkół Elektryczno-Elektronicznych w Radomsku brali udział w projekcie badawczo – edukacyjnym pt. „Granie na Ekranie”.

Celem badań było pozyskanie wiedzy, w jakim stopniu uczniowie korzystają z gier komputerowych oraz czy posiadają wiedzę w zakresie odpowiedzialnego grania. 

Badanie odbyło się poprzez anonimowy kwestionariusz online, a jego wyniki pozwoliły opracować szkolny program profilaktyczny walczący  z e-uzależnieniami. Dzięki niemu uczniowie dowiedzą się jak ograniczyć  uzależnienie np. od:

  • telefonu komórkowego;
  • portali społecznościowych;
  • gier online.

W Zespole Szkół Elektryczno-Elektronicznych przeprowadzona została edukacyjna kampania z użyciem szkolnych ekranów informacyjnych. Umieszczone na nich wiadomości pokazywały uczniom, jakie płyną korzyści i negatywne skutki z nadużywania gier komputerowych oraz jak efektywnie uczyć się na odległość.

Opracowano również  rekomendacje dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych, w tym grania w gry cyfrowe.

W obecnych czasach z powodu zdalnego nauczania młodzież jeszcze więcej korzysta z komputera i sieci w celu nauki, a nawet gier. Prawdopodobieństwo wprowadzenie kolejnego lockdown’u tym bardziej popchnie dzieci i młodzież przed komputer, dlatego tak ważna jest wiedza na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z zasobów sieci oraz wsparcie uczniów w zdrowym rozwoju w świecie nowych technologii. 

Realizatorem i organizatorem akcji była Fundacja LOTTO im. Haliny Konopackiej, przy współpracy z partnerem głównym Fundacją „Dbam o Mój Z@sięg”. Projekt otrzymał rekomendację Ministerstwa Edukacji Narodowej.